Ramowy rozkład dnia
6.00-8.00 schodzenie się dzieci
- czynności opiekuńcze
- zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela
- tworzenie okazji do wymiany informacji
- zabawy ruchowe
- rozmowy indywidualne z dziećmi
- kontakty z rodzicami
- wspieranie rozwoju dzieci poprzez:
*zabawy integracyjne
*ćwiczenia artykulacyjne, fonacyjne, oddechowe
*ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i słuch
*zabawy ruchowe, kołowe i ze śpiewem
*rysowanie
8.00-13.00 relizacja podstawy programowej:
8.00-8.15 - ćwiczenia poranne
8.15-8.30 przygotowanie do I śniadania
- zabiegi higieniczne
- czynności samoobsługowe
- pełnienie dyżurów w starszych grupach
8.30-9.00 I śniadanie
- wpajanie zasad dobrego wychowania
- wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
9.00-10.45 wspomaganie rozwoju dzieci poprzez:
- zajęcia dydaktyczne różnego typu
- tworzenie okazji do eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie
zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych
- wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą
10.45-11.00 przygotowanie do II śniadania
11.00-11.15 II śniadanie
11.15- 13.00 - przebywanie na świeżym powietrzu, wycieczki, spacery
- obserwacje przyrodnicze
- eksperymenty
13.00 rozchodzenie się dzieci realizujących 5 godzinny pobyt w przedszkolu
13.00-13.15 -ćwiczenia relaksacyjne
13.15-13.30 - przygotowanie do obiadu
13.30-14.00 obiad
- samodzielne spożywanie posiłków
- wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
- praca dyżurnych
14.00-17.00 rozchodzenie się dzieci
- zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i ogrodzie
- czynności opiekuńcze
- zabawy dowolne
- organizowanie zajęć dodatkowych
- słuchanie bajek
- tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci
- tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i
zainteresowania dzieci
- praca kompensacyjno-wyrównawcza
- rozmowy indywidualne
- kontakty z rodzicami
|